جعبه تقسیم های مخصوص کابل و لوله برق
نوشته شده توسط : تیک

جعبه تقسیم برق :

تفاوت جعبه تقسیم فلزی با پلاستیکی

قوطی برای قرار گرفتن سیم و کابل های برق است. باکس جعبه تقسیم از ابعاد کوچک تا بزرگ مناسب کابل کشی تولید می شوند ، داخل بعضی از آنها ترمینال قرار می گیرد. برای ساخت جعبه های تقسیم از پلاستیک و فلزات استفاده می شود. ما در واحد تولید تیک صنعت سعی کرده ایم انواع آنها را برای خریداران واقعی گرد هم آوریم.

جعبه های تقسیم روکار ساختمان :

جعبه های روکار تقسیم هایی هستند که برای قرار دادن کل اتصالات برقی یک ساختمان همانند تابلو برق مورد استفاده قرار می گیرند. برای سیم هایی که از منبع اصلی خیابان به مجموعه اصلی واحدهای ساختمان می آیند قرار می گیرند . آنها با استفاده از محکمترین مواد فلزی ساخته می‌شوند. مقاومت این نوع جعبه تقسیم به منظور دور نگه داشتن خرابکاران است. دلیل دیگری که چرا آنها با استفاده از مواد مقاوم ساخته می شوند، ایمن نگه داشتن سیم کشی برق داخل آنها است. برای اهداف امنیتی، هنگام برخورد با جعبه های اتصال روکار در فضای باز، باید مطمئن شوید که آنها تمام استانداردهای لازم را دارند. جعبه های تقسیم کننده باکس هایی فلزی یا پلاستیکی  هستند. جعبه تقسیم ها برای اتصالات سیم کشی برق ساختمان ها استفاده می شوند. اتصالات داخل مدارهای انشعاب نامیده می شوند و معمولاً انتهای مجرای لوله های برق را نشان می دهند. توسط جعبه های تقسیم دسترسی به سیم و کابل های برق را آسان می شود. زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که درپوش جعبه را برای ایجاد تغییرات، تعمیرات یا اضافه کردن کابل و لوله برق بردارید.

جعبه تقسیم های فلزی :

فلزاتی که برای ساخت جعبه های تقسیم مخصوصا روکار استفاده می شود آلومینیوم ، چدن و گالونیزه است. قیمت هر کدام با توجه به مواد اولیه ای که دارند به ترتیب از گران به ارزان نوشته شده است.

اندازه های استاندارد :

جعبه های تقسیم معمولاً بین 10 تا 40 سانت طول دارند برای بزرگ تر شدن نیاز به سفارش جهت ساختن است. تمام جعبه تقسیم ها از  فلز یا پلاستیک ساخته می شوند.

چرا برای برق رسانی استفاده می شود :

جعبه تقسیم سیم کشی های برق را در برابر عناصر یا محیط محافظت می کنند. عوامل بیرونی گاهی اوقات می تواند خورنده یا مضر برای جنس سیم کشی باشد. در نهایت، جعبه‌های تقسیم سیم‌کشی را از دستکاری ناخواسته، چه مخرب و چه غیرعمدی محافظت می‌کنند.

اصول سیم کشی جعبه تقسیم :

اساساً یک جعبه تقسیم های فلزی و پلاستیکی در خود سیمکشی جای می دهد تا برق را از یک منبع به چندین کلید پریز و باکس هدایت کنند. به عنوان مثال، یک جعبه تقسیم ممکن است حاوی یک منبع تغذیه سیم باشد که از طریق چندین سیم به چندین چراغ مختلف متصل شده باشد.

تفاوت جعبه تقسیم پلاستیکی با فلزی :

تفاوت عملکردی بین پلاستیک و فلز بستگی به این دارد که آیا جعبه تقسیم قرار است وزنی را تحمل کند یا خیر. بعضی از جعبه های تقسیم فلزی می توانند در برابر فشار وزنی مقاومت بیشتری داشته باشند. در صورتی که جعبه های تقسیم پلاستیکی نمی توانند این وزن را تحمل کنند. تفاوت‌ اصلی دیگر شامل روش های نصب است. زیرا جعبه‌ تقسیم پلاستیکی معمولاً سریع‌تر و آسان‌تر از جعبه‌های فلزی نصب می‌شوند. با این حال، یک جعبه تقسیم استاندارد تولید شده برای پوشش ساده اتصالات سیم می تواند فلزی یا پلاستیکی باشد.

اتصالات سیم در جعبه های اتصال :

همه اتصالات سیم باید در یک جعبه تقسیم قرار گیرند. تا یک ساختمان با ایزوهای جهانی برق مطابقت داشته باشد. گرچه گاهی اوقات اتصالات نادیده گرفته می شوند و ممکن است در نتیجه خطراتی ایجاد کنند. هر سیم‌کشی در معرض نمایش روکار می‌تواند خطرناک باشد. اما اتصال دهنده های سیم‌ و کابل ها مثل موف اگر بیرون جعبه ها باشند خطرات بیشتری دارند. زیرا ممکن است از بین بروند ، جرقه‌ها را خارج کنند یا اتصال مناسبی نداشته باشند. که توسط کودکان یا حیوانات خانگی به‌عنوان اسباب بازی تلقی می‌شوند. بنابراین جعبه های تقسیم چه فلزی چه پلاستیکی برای کابل کشی با اهمیت هستند. زیرا به کارشناسان اجازه می دهند به راحتی محل اتصال و تقاطع سیم ها را پیدا کنید.

 

تیک صنعت برق

www.tsbargh.ir

 





:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: